søndag 4. oktober 2009

Høstferie

Det regner. Det bøtter ned. I bøtter og spann. Og her er det høstferie.

Vi har brukt første dag til aklimatisering. Hele kostebinderiet ble stablet inn i bilen og fraktet til biblioteket Vi lånte haugevis av bøker. Så ble det tent opp i peisen, bøkene ble tatt frem, ryggen på lenestolen ble senket til hvilehøyde og kaffekoppen fylt.

Fin dag.

Hva hadde vi så med oss hjem i posene? Jo, litt av hvert. Bl.a. Maria Parrs Vaffelhjarte, som vi startet på som høytlesning under kveldsmaten. Å, hvor morsomt er det ikke å lese når tilhørerne må ha en flirepause underveis. Vi har bestilling inne på Tonje Glimmerdal av samme forfatter på biblioteket. Vi gleder oss allerede.

Mor har fått napp på sin bestilling av Avstand2 (i annen, hvordan man skal skrive det på korrekt måte aner jeg ikke) av Monika Isakstuen Stavlund. Hun er også en blogger, og jeg har fulgt mye av skriveprosessesen på blogg. Vi kjenner henne som Ertestuing i blogglandia, og hadde det ikke vært for bloggen hadde jeg neppe hørt om henne. Slik er det bare - og andre som skriver bør ta dette innover seg. Blogg, eller andre sosiale medier, er PR. Hva jeg syns om boken skal jeg komme tilbake til.

Til slutt vil jeg tilføye at en god Chardonnay med mannen er aldri bortkastet.

God høstferie!

2 kommentarer:

  1. Aah, bibliotekbøker, fyr i peisen, mann og Chardonnay... Bra lørdag!

    SvarSlett
  2. Ja, det har det vært Neglects. Håper du har hatt det samme :)

    SvarSlett