fredag 13. januar 2012

Midtsidepike?

Mye kan sies om meg sikkert, men fotogen er jeg definitivt ikke. Likevel, i dag fikk jeg den tvilsomme ære å stille som fotoobjekt for lokalavisens fotograf. Håper virkelig han fikk med den avflassede nesen etter ukas runde med forkjølelse ...

Vel, vel, enten blir man lik seg eller så blir man heldig. Slik er det bare.

Det er ikke så ofte apotek og det vi sysler med er så interessant for media. Hadde vi fått en brøkdel av de spaltemillimeter som blir brukt på fotballstoff, hadde leserne blitt riktig så opplyst i diverse helsetemaer. Så vi får være glad for all interesse som blir vist oss.

I dag var temaet antibiotika og mangelen på dette. Som mange har fått med seg har det norske folk vært uvanlig plaget med mykoplasmainfeksjoner den siste tiden. Dette har ført til mangel på preparater med erytromycin. Men vi får da noen pakker nå og da, og ellers finnes det også andre alternativer på markedet, så noen fullstendig krise vil jeg ikke kalle det.

Disse alternative preparatene ville fotografen også gjerne ha bilde av, så jeg plukket frem et lite utvalg. Problemet var bare at vi var utsolgt for riktig pakningsstørrelse av Azitromax, derfor måtte jeg ta en annen pakke. Dette er den pakningen som selges ved chlamydia. Så hvis noen av dere kjenner igjen pakningen i avisen og tror dere har misforstått legen, og at den famøse historien med chlamydiainfeksjonen egentlig dreide seg om lungebetennelse, må jeg dessverre skuffe dere.

Det som alltid er litt spennende er vinklingen på stykket. Ble man sitert riktig? Kom poenget frem? Siden man låner bort både navn og fjes vil man gjerne at det faglige skal gjengis korrekt.

Hva lokalavisjournalisten har skrevet, har jeg ikke kontroll over. Men hvis noen vil lese en artikkel jeg har kontroll over, kan dere lese spalten Farmasøytens hjørne i siste kundemagasinet fra Boots. Den har jeg nemlig skrevet selv. Så der kan jeg gå god for hvert ett ord.

Bildet har jeg lånt her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar