mandag 17. mai 2010

17. mai, Bjørnson og hurra meg rundt


Så har man fått av seg finstasen, senket sitt mette legeme ned i godstolen og fått varmen igjen i fingre og tær. Årets 17. mai har vært spesiell her i kommunen. Det er, som alle vet, Bjørnson-år i år. Det blir behørig markert her hos oss. Bjørnstjerne Bjørnson bodde her i barndoms- og ungdomsårene, og han har hentet inspirasjon til mange av sine fortellinger og dikt herfra.

Derfor fikk vi NRK på besøk i dag. Sangkoret jeg er medlem av fikk æren av å synge "Der ligger et land" på direkten i dag tidlig. Grunnet misforståelser av ymse art fikk vi ikke riktig sang i hendene før sist tirsdag, teksten kom oss i hende forrige helg. Noget utfordrende kan man si, vi er tross alt en gjeng glade amatører. Men det hele ble løst på beste måte med store plakater med teksten på, utmerket håndtert av to hjelpsomme fans.

En morsom opplevelse å være med på direktesending på NRK, selvsagt. Og resultatet ble slettes ikke verst, om jeg så må si det selv. Ta en titt selv ;-)

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/213660/
Bildet har jeg lånt fra Romsdalsmuseet.

2 kommentarer:

  1. Å så artig! Da så jeg jo på igår, men uten å vite at du var en av de flotte bunadkledte! Måtte se igjen ;) Flinke, var dere!

    SvarSlett
  2. Takk takk :-)
    Artig erfaring i hvertfall. Blir nok en stund til jeg er på direktesending på NRK igjen ;-)

    SvarSlett