mandag 15. februar 2010

Vi slår en god gammeldags floke


Jeg er en av disse tilsynelatende sjeldne eksemplarer av arten "nordmenn som slettes ikke er født med ski på beina". Dette har jeg levd helt fint med. Siste skipar var av sorten Trollski med kandaharbindinger. Kjøpt i 1982 i anledning skidag i sjette klasse. De står i kjelleren fortsatt, særdeles pent brukt.

Men så ble man mamma. Og tenkte at når lillesnupp stolpret avsted på sine første skipar, så måtte man kanskje slå følge. Men så fikk man et barn til, og så enda ett. Og enda hadde man ikke fått snørt på seg de skiene.

I år har Kong Vinter klemt til med en riktig snøvinter. Kanskje det var det som skulle til. Eller kanskje det var en av disse fantastiske gjenbruksgruppene som popper opp på facebook (gjenbruk liker man), ikke vet jeg, men nå er jeg i allefall den stolte eier av et par turski og et par skisko. Da er det bare staver som mangler, så ligger alt til rette for fri utfoldelse i snøbakkene.

Kanskje jeg burde sende ut nabovarsel.
Bildet har jeg lånt her.

2 kommentarer:

  1. Godt å se at det finnes flere som ikke er skientusiaster. Mitt siste par fikk jeg julen 1993, og de har bilde av Håkon og Kristin på! :)
    God tur!

    SvarSlett
  2. Ingveig: Du får legge avsted innover Nordmarka en tur. Eventuelt legge deg på sofaen og se på at andre går på ski. Det er jo absolutt et godt alternativ i disse dager ;-)

    SvarSlett