lørdag 20. februar 2010

Når noen merker søppelsekken sin med refleks

Jeg liker å ta buss fremfor å kjøre selv når jeg skal på jobb. Dette har først og fremst med søvn å gjøre, samt muligheter for å kombinere flere ting på en gang (lese/sove og samtidig forflytte seg).

Men når man har bosatt seg i Huttiheita, som vår kjære dronning Sonja kalte det, må man bare innse at bussavganger ikke er det man har mest av. Dette innebærer at enkelte uker blir det mye bilkjøring på meg, og med det tilsvarende lite søvn. Når uka da nærmer seg slutten og man sitter i bilen, klokka er fortsatt er en drøy halvtime før ønsket ståopp-tid - da kan hjernen være seig å få igang.

Jeg hadde startet dagen med å bakse på plass noen søppeldunker oppe ved veien. Hjernen min hadde derfor registrert at det var søppeldag. Etter en halvtimes kjøretur befant jeg meg i 50-sonen på et lite tettsted. I en oppkjørsel får jeg øye på en haug med søppelsekker. Ikke noe rart i det siden det var søppeldag (at ingen bruker søppelsekker lenger reflekterte jeg ikke noe særlig over). Det som var litt snodig var at den ene søppelsekken var merket med en refleks helt øverst. Det blinket grønt der oppe. Hva er poenget med å feste refleks på søppelsekken sin? rakk jeg å tenke før jeg fikk se at søppelsekken levde.

Det var en mann gitt. Med laser, ikke refleks.

Heldigvis er jeg ekstremt lovlydig i 50-soner. Treig i oppfattelsen, men lovlydig.

2 kommentarer:

  1. Hehe, er ikke alltid så lett å få øye på dem. Jeg var ute og kjørte en gang, da jeg plutselig så en "turist med kikkert" langs veien! ;) Jeg var også lovlydig, så jeg fikk passere.

    SvarSlett
  2. Ja, disse helsikes turistene altså ;-) (som en lettere påseilet frue i nabobygda kalte meg på en fest en gang ...)

    SvarSlett