tirsdag 17. februar 2009

Comic

Jeg har møtt en tegneseriefigur. Det var Madam Mim. Hun skulle visst ut på reise og trengte støttestrømper. Trenger man slike strømper når man ferdes rundt på kosteskaft? Er blodproppfaren like stor? For alt jeg vet kan kanskje skaftet klemme av blodtilførselen og lage et lite helvete under stakken. Best med reisestrømper da for sikkerhets skyld. Dessuten trekker det sikkert.

Vel, jeg må innrømme at jeg så ikke noe kosteskaft. Men at det var Madam Mim er jeg ganske sikker på. Hun så i allefall ut som en som foretrekker katter fremfor hunder.

Jeg har møtt andre tegneseriefigurer før. Smørbukk treffer jeg på støtt og stadig. Ikke så ofte i den røde stikkegenseren med svarte lus, han har som regel på seg noe annet. Men jeg kjenner ham igjen likevel.

Nemi har jeg selvsagt møtt, alle har vel det. Klodrik syns jeg jeg så snurten av her en gang. Larris likeså. 91 Stomperud er jeg på hils med. Hyggelig han.

Tro hvilken figur jeg er selv? Man må nok se seg selv utenfra for å få øye på tegneseriefiguren i seg.

3 kommentarer:

  1. Smørbukk er her også. Sitter i kassa på Spar, for å være eksakt.
    Hadde jo vært artig å finne ut hvordan andre ser på en selv. Eller kanskje ikke. Hmm..
    Men jeg vet at jeg føler meg litt lik Pusur fra tid til annen. ;o)

    SvarSlett
  2. Er det dit Smørbukk har flyttet? ;)
    Pusur ja. Er du trøtt, utspekulert og elsker lasagne?

    SvarSlett
  3. Hehe, jepp! Det er det. ;)

    Utspekulert, småsigen og elsker mat sånn på generell basis. ;o)

    SvarSlett